Art Projects/Projectos de Arte

Screen Shot 2016-02-04 at 12.55.11 AM

PERSONALIDAD VIRTUAL

Diálogo Intermedial

ARTISTA COMO PERSONAJE/ARTIST AS A CHARACTER

LA IMAGEN PROPIA

 REVEAL ALL, AIM FOR REALITY

Photography has been abducted to the realm of the World Wide Web, causing an express disclosure, a steady stream of visuality, the image is now accessible to anyone who owns the technology and ask.

The development of inexpensive digital cameras and the ease of Internet disclosure have catalyzed the need to publish personal photography, especially social networking sites like Facebook to further disseminate, promote aesthetic conversations through feedback from users.

Publication and multiplication of digital photography, and is a massive phenomenon and public digital photography has enclosed the computer screen, cell phone, virtual space or electronic photo frames. Spaces ethereal and unstable, so digital photography is barely materialized despite the availability of printers (the inputs are still expensive). Capture the image is enough for the digital photographer, printing on paper may not be necessary, we have satiated the eye.

Housed on the screen (computer, TV, cell phone, iPad, etc..) Digital image remains within the realm in which it was generated. The digital image, feeling espirituado, is known subject to the law of technology: the constant threat of being ruled out even before the camera, disappearing along with the functionality of your computer, to be censored by a government or drowned in the cyber sea.

Thus, the publication of photographs of varying degrees of privacy on the Web creates a new stage in the history of self-representation and dissemination of everyday images, the individual can now be quickly and permanently captured on the hard drive of a user (known or unknown ), intervened again uploaded to the Internet and multiplied in different material or immaterial space. The limits where you live our image and information have expanded in time and space.

————————————————————–

La fotografía ha sido raptada al reino del World Wide Web, provocando una divulgación expresa, una corriente constante de visualidad; La imagen es ahora accesibles a quien posea la tecnología y la solicite.

El desarrollo de cámaras digitales de bajo costo y la facilidad de divulgación en Internet han catalizado la necesidad de publicar fotografía personal, en especial redes sociales como Facebook que además de difundir, fomentan conversaciones estéticas mediante los comentarios de los usuarios.

La publicación y multiplicación de fotografía digital, además de ser un fenómeno multitudinario y público, ha enclaustrado la fotografía digital a la pantalla de computador, al teléfono celular, el espacio virtual o marcos de fotografía electrónicos. Espacios etéreos e inestables; así la fotografía digital es escasamente materializada a pesar de la disponibilidad de impresoras (los insumos todavía son costosos). Capturar la imagen es suficiente para el fotógrafo digital, la impresión en papel puede resultar innecesaria, ya hemos saciado el ojo.

Alojada en la pantalla (computador, televisión, teléfono celular, Ipad, etc.) la imagen digital permanece dentro del mismo reino en que fue generada. La imagen digital, de sentir espirituado, se sabe sujeta a la ley de la tecnología: la amenaza constante de ser descartada aún antes de salir de la cámara, de desaparecer junto con la funcionalidad de tu computador, de ser censurada por un gobierno o ahogada en el mar cibernético.

Así, la publicación de fotografías de variados grados de intimidad en la WEB genera una nueva etapa en la Historia de la autorepresentación y divulgación de imágenes cotidianas; El individuo puede ahora ser plasmado rápida y permanentemente en el disco duro de un usuario (conocido o desconocido), intervenido, subido nuevamente a la Internet y multiplicado en distintos espacios materiales o inmateriales. Los límites donde vive nuestra imagen e información se han expandido física y temporalmente.

Copyright © 2016 Macarena Molina